Annie redescoperă "oraşul de la malul mării"

Algele „ucigaşe” de la malul mării

Posted on: Iulie 15, 2011


Am constatat că subiectul preferat al televiziunilor, radio-urilor şi tuturor formelor de presă scrisă, zilele acestea, îl reprezintă algele recent apărute la malul mării.

Bineînţeles, este transformat într-un subiect de senzaţie (da, chiar şi ăsta) şi se vorbeşte despre „invazia” de alge (ca şi cum ele, nenorocitele, au pătruns în habitatul nostru şi au început să „îşi facă de cap”). Situaţia este descrisă ca fiind mai mult decat dramatică, viaţa tuturor turiştilor care sunt zilele acestea pe litoral este distrusă, şi-au ratat concediul, este imposibil să intri în apă în condiţiile astea etc. (în fine, exagerez…dar aţi prins ideea).

Serios?

Tare mi-aş dori să văd pe undeva dezbătute cauzele pentru care algele sunt într-o cantitate aşa de mare. Aş vrea să îi informeze cineva pe oameni că şi datorită tuturor porcăriilor pe care le aruncăm în mare, creşterea exacerbată a algelor este favorizată, de diversele substanţe chimice, nutrienţi etc. Şi, normal, când îşi terminăa ciclul de viaţă şi ajung la mal (chestie absolut naturală), sunt în cantitate mult mai mare.

De asemenea, să lăsăm dramatismul şi să ne amintim faptul că algele NU SUNT PERICULOASE. Nu e nevoie să te „înarmezi” cu nu ştiu ce (aşa cum am auzit prin presă), că doar nu e jungla amazionană să te duci cu maceta, ca să străbaţi munţii de alge, nu îţi vor sări la beregată să te atace, nu te otrăveşti dacă te atingi de ele.

Din contră, algele au foarte multe proprietăţi care le recomandă pentru produse cosmetice şi preparate culinare (vă dau ca exemple săpunul meu preferat, care a fost creat la insistenţele mele nebune de a avea un săpun cu alge – AICI, şi o salată de iarbă de mare senzaţională pe care am mâncat-o la Chinese Garden Constanţa – AICI).

Eu am fost azi la plajă şi, într-adevăr, era un strat de alge la mal (pe toată lungimea ţărmului şi cu o lăţime de aproximativ un metru), de care am trecut oricum în 5 secunde.

Da, ni se pare o chestie „naşpa” pentru că e o senzaţie cu care nu suntem obişnuiţi, dar şi pentru că mirosul e supărător, fiind în descompunere. Dar atât…treci de ele, după care te poţi bucura de o baie răcoritoare în mare…cel puţin, pentru moment, până nu ajunge iar apa mării la temperaturi record.

Aşadar, departe de orice subiect de senzaţie, Annie se întreabă de ce ecosistemul Mării Negre a luat-o razna…voi?

Lasă un răspuns

Aşa sunt eu :)

Abonează-te la blog prin e-mail.

Alătură-te altor 38 de urmăritori

Cele mai pufoase fulare!

Câţi au dat click până acum? (din 24.06.2011)

  • 38,430 omuleţi


Înscris pe:

Recomand

Jovis Homemade Beauty