Annie redescoperă "oraşul de la malul mării"

Şi a fost…mai mult decât o operă: „Don Pasquale”

Posted on: Octombrie 24, 2011


De vreo oră şi jumătate de când s-a terminat spectacolul, nu reuşesc să leg câteva cuvinte coerente ca să descriu frumuseţea lui. Îmi vin în minte doar „wooow, woooow, woooooooow” şi „SEN-ZA-ŢIO-NAL!!!”. Şi mi se pare prea puţin.

Nu ştiu cu ce să încep. Probabil cu finalul, în mod neobişnuit pentru mine. Dar cred că este cu adevărat relevant: timp de peste 10 minute s-a aplaudat…frenetic, aş îndrăzni să spun…toată sala a fost în picioare, aplauzele au fost însoţite de urale şi laude la adresa tuturor celor prezenţi pe scenă (nu doar artişti, ci şi dirijorul, maestrul de cor, scenograful şi regizorul), dar şi a celor din spatele scenei. Dacă pentru mine, fiind parte din public, a fost copleşitor, nu pot să îmi imaginez cum se simt artiştii.

Spectacolul a fost un succes, de la început până la final. Toată munca grea a dat roade (şi eu sunt martoră că s-a muncit enorm, pentru că am avut onoarea de a participa la repetiţia generală şi am văzut cum se aranja şi cel mai mic detaliu, ca să iasă totul perfect). Costumele, decorurile, orchestra, toţi artiştii cu vocile lor minunate – IMPECABIL.

Artiştii din rolurile principale au fost absolut extraordinari.

De la stânga la dreapta: Mihnea Lamatic (Don Pasquale), Cătălin Ţoropoc (Doctorul Malatesta), Mădălina Sandu (Norina), Ciprian Done (Ernesto). Poza aparţine fotografului Daniel Andrei, vă rog să nu o preluaţi fără acordul lui.

În rolul lui Don Pasquale a fost Mihnea Lamatic, de la Bucureşti. L-am văzut doar astăzi şi la repetiţie, dar a avut o prestaţie care mi-a dovedit că este un om talentat şi profesionist. Jos pălăria în faţa lui!

Doctorul Malatesta a fost interpretat ireproşabil de talentatul nostru bariton Cătălin Ţoropoc (despre care am mai menţionat aici faptul că a câştigat renumitul şi mult-râvnitul premiu „Ionel Perlea”). Cred că nu am menţionat totuşi faptul că mă auto-proclam fana lui numărul 1! Este absolut senzaţional, este un om şi un artist de nota zece şi mă fascinează de fiecare dată când este pe scenă, aşa că m-a cucerit definitiv şi irevocabil cu talentul său.

Tot un artist talentat (şi un alt favorit al meu, dar, mai ales, al Smarandei :P) este şi Ciprian Done, care l-a interpretat pe Ernesto, nepotul lui Don Pasquale. Ne-a încântat, ca de obicei, cu prestaţia sa, aşa că nu pot să spun decât: „Bravo!”.

Rolul feminin principal, al Norinei, a fost interpretat superb de către soprana Mădălina Sandu. Emoţiile, trăirile, sentimentele au fost transpuse perfect în interpretare, soprana s-a identificat foarte bine cu rolul şi a fost o prezenţă extrem de plăcută pe scenă.

Desigur, toţi ceilalţi artişti au fost extraordinari, am tot respectul pentru munca lor…indiferent de rolul pe care îl interpretează, pun foarte mult suflet în ce fac şi este de apreciat tot ce ne oferă. BRAVO!

Ca ultimă adăugare, am observat că feedback-ul publicului este foarte bun în privinţa acestui festival din care a făcut parte şi „Don Pasquale” (despre festival, detalii aici). Toţi cei de pe lângă mine se uitau în program, planificau spectacolele la care pot veni, se consultau cu ceilalţi cine la ce spectacol merge. Mă bucur că sunt atâtea persoane iubitoare de frumos.

Eu, cel puţin, din secunda doi după afişarea programului, ştiam exact la ce spectacole voi merge (mi-am modificat programul, am reprogramat meditaţii, am refuzat orice se suprapunea cu datele spectacolelor :D).

Gata, m-am lungit destul. Termin prin a spune (iar şi iar şi iar şi iar…..) că a fost „SEN-ZA-ŢIO-NAL!!!” şi că nu ştiţi ce pierdeţi dacă nu veniţi la festival!!!

Annie vă lasă să ascultaţi partea ei preferată din „Don Pasquale” (duetul Don Pasquale – Doctorul Malatesta, din actul 3) şi vă doreşte o seară cel puţin la fel de plăcută ca a ei!

 

Lasă un răspuns

Aşa sunt eu :)

Abonează-te la blog prin e-mail.

Alătură-te altor 38 de urmăritori

Cele mai pufoase fulare!

Câţi au dat click până acum? (din 24.06.2011)

  • 37,634 omuleţi


Înscris pe:

Recomand

Jovis Homemade Beauty