Annie redescoperă "oraşul de la malul mării"

Curs GRATUIT de AIKIDO, pentru începători, la Constanţa

Posted on: Februarie 7, 2014


Din 24 februarie, se organizează un nou curs, de 10 şedinţe, pentru cei care vor să afle ce este AIKIDO, „fără obligaţii”. În sensul că poţi participa la aceste 10 şedinţe, după care decizi dacă vrei să rămâi, ca practicant, sau dacă vrei să cauţi altceva, ce ţi se potriveşte. Fără alte obligaţii.

Sursă foto

Fun fact: ştiai că cel mai cunoscut practicant de Aikido este Steven Seagal? Cunoscut de lumea largă, vreau să spun, nu de specialişti, neapărat. Acum ştii despre ce e vorba, aşa-i? Sigur ai văzut măcar un film de-al lui.

Încep prin a spune că eu deja sunt înscrisă la un astfel de curs şi am parcurs 6 şedinţe, din 10. Mi s-a părut o iniţiativă extraordinară, a şcolii de Aikido. Într-o lume în care totul costă, ţi se oferă în mod real o oportunitate de a experimenta ceva frumos, accentul fiind pe calitate şi pe dorinţa sinceră a instructorului de a populariza Aikido, nu pe persuasiune şi „strângerea” de cât mai mulţi participanţi plătitori.

Pe lângă argumentele de sănătate, supleţe fizică, autodisciplină şi alte motive la fel de valoroase, pe care le regăsiţi pe site-ul şcolii, eu vă ofer perspectiva unui începător, aşa cum am perceput eu experienţa Aikido, după 3 săptămâni.

Îmi place mult ideea de „comunitate”. Aici, am regăsit o comunitate de oameni interesaţi de autodepăşire, ceea ce personal îmi place. Stilul de „predare” (poate instruire ar fi mai bine zis) este foarte plăcut, deschis şi direct, fără emfază sau pretenţii. Atitudinea unui instructor („sensei”, în acest caz) este esenţială în învăţarea oricărui sport, artă marţială, dans sau ce o mai fi. Ca la şcoală: nu-ţi place profesorul, greu digerezi materia pe care o predă.

Deşi Aikido are o parte spirituală, cel puţin din ce am observat eu pe Youtube, la japonezi, şi din ce ne-a mai zis şi sensei, aici nu este vorba despre nimic ezoteric, mistic. Unele „ritualuri” sunt pur şi simplu preluate ca atare, ca etichetă, în semn de respect faţă de sensei şi praticanţi, şi pot însemna pentru fiecare altceva. Pentru mine, asta a fost important. Nu-mi plac lucrurile care contravin credinţelor mele religioase, pe care le apăr cu tărie. Deci „închinarea” la zei străini sau oameni ar fi fost din start un mare minus, pentru mine. Nu este cazul, nimeni nu obligă pe nimeni la nimic, fiecare are libertatea de a prelua eticheta Aikido aşa cum îi este confortabil spiritual.

Tehnicile, în sine, sunt frumoase şi paşnice. Deşi pare paradoxal, mai ales din ce vedem pe Internet şi în filme, Aikido are scopul de a transforma adversarul în prieten, fără a-i pricinui durere fizică. Aşa cum declara sensei Iulian Bosoi, într-un interviu, „îi arăţi adeversarului că îl poţi controla eficient, dar nu-l răneşti. Şi asta îl îndatorează cumva pe respectivul atacator, astfel încât să nu devină agresiv în continuare”. Scopul Aikido, aşa cum l-am înţeles eu de la sensei, este să transformi conflictul în prietenie. Mai întâi, în mod simbolic, în sala de antrenament, iar apoi în viaţa de zi cu zi.

Menirea cursului pentru începători este şi de a consolida o parte teoretică, despre Aikido, dar şi de a dezvolta treptat o formă fizică şi de a ne obişnui cu exerciţiile. Multe persoane m-au întrebat dacă este solicitant fizic, dacă trebuie să ai o condiţie bună. Răspunsul meu a fost că primele exerciţii sunt uşoare, tocmai pentru a te obişnui, apoi complexitatea creşte progresiv, astfel încât să le poţi face, fără a te descuraja. Cu puţină voinţă şi exersare, se poate. Eu sunt o sedentară, deci, dacă mie îmi este confortabil, cred că mulţi alţii pot practica Aikido, fără probleme.

Ce îmi mai place este că nu există limită superioară de vârstă. La grupa de tineri şi adulţi, sunt persoane cu vârste între 15-16 şi 40+ sau chiar 50+. Tocmai pentru că forma fizică se dobândeşte treptat.

Aikido este însă foarte bun şi pentru copii (peste 7 ani, în cazul şcolii noastre). Lucrul în echipă, disciplina şi regulile pe care trebuie să le urmeze, exerciţiile fizice contribuie la o dezvoltare armonioasă a copilului, şi la nivelul corpului, dar, mai ales, la nivelul minţii. Cred că o minte „ordonată” a unui copil, va avea ca rezultat un adult complet, independent şi fericit.

Alte detalii tehnice, despre ce înseamnă Aikido, puteţi găsi şi pe Internet. Aveţi aici un document public, despre istoria Aikido, în România. Eu vă recomand site-ul Federaţiei Române de Aikido, dacă nu sunteţi din Constanţa, pentru a vedea dacă există un club şi în oraşul vostru. Pentru constănţeni, desigur, Clubul DAN-AIKIDO, la care merg şi eu. Vă las şi pagina de Facebook a şcolii, pagina de Aikido pentru copii şi, mai jos, un reportaj care cuprinde, cumva, esenţa Aikido.

 

 

Fotografiile de mai jos sunt preluate de pe pagina personală de Facebook a lui Shihan Dan Corneliu Ionescu, preşedintele Federaţiei Române de Aikido.

Annie

PS: cursurile acestea, de începători, se organizează de mai multe ori pe an, deci urmăriţi site-ul, dacă vreţi să vă înscrieţi.

 

10 răspunsuri to "Curs GRATUIT de AIKIDO, pentru începători, la Constanţa"

cu totul de acord, bravo Annie! un articol foarte bine scris. sper sa mai scrii un alt articol despre experienta Aikido de ex.dupa 6 luni de practica, sa vedem cum ai evoluat. spor!

Merci frumos de aprecieri! Cu siguranţă, am să revin cu impresii, sunt şi eu curioasă ce se va întâmpla :D
Seară faină!

Primul care a „introdus” aikido-ul în Constanța (și e și un tip super ok, pe care ți-l recomand în ideea în care vei dori să treci de la „amatori” la practicarea la modul implicat a acestui sport) este Ion State. Avea, pe vremuri, clubul Aikido Constanța pe undeva pe strada Unirii. Nu știu dacă mai e pe acolo sau s-o fi mutat.
Nu încerc să bag strâmbe. Cei care practică un astfel de sport nu sunt dintre cei care pun preț pe concurență sau care să încerce să se scoată de pe piață unul pe altul. Doar am încercat să spun că mai este și o altă alternativă. Sunt sigur că și acolo unde mergi tu e în regulă și merită să iei în calcul să te înscrii la un astfel de stagiu.

Da, ştiu că există alternative, nici nu a fost vorba despre asta, în vreun moment. Eu aici am ales să merg şi am prezentat punctul meu de vedere. Este departe de competenţa mea de a stabili care şcoală de Aikido este mai bună, asta o pot face doar profesioniştii. Pe de altă parte, părerea subiectivă a „clientului” este cea care vinde sau nu produsul. Acum fiind, cum ai zis şi tu, la stadiul de „amator”, mă bazez pe părerea subiectivă. Poate în timp se va schimba, asta voi vedea :) Merci frumos de comentariu şi de interes. Te mai aştept pe blog!

Fiindcă știu puține bloguri care să fie scrise dintr-un același perimetru urbanistic în care viețuiesc și eu, poți fi sigură că voi sta cu ochii pe tine. :lol:

Super, asta îmi place :D
Ne mai auzim (scriem)!

Cam tendențioasă propunerea legată de ”amatorism”. Ca și cum Federația Română de Aikido, în cadrul căreia practică Andreea, nu este un cadru suficient de profesionist, în care se practică la „modul implicat”.

Eu am ales să înţeleg că se referea la stadiul meu de „amator”, şi nu al şcolii, şi că, dacă aş alege să devin practicant în toată regula (adică să rămân în Aikido, după cursul introductiv), ar mai fi şi alte opţiuni :)

Încerci tu să fii fată de treabă, dar dacă citești ceea ce scrie între paranteze, omu’ îți explică destul de clar și coerent, opinia sa subiectivă. Nu insist însă cu o polemică, așa că, contează pe oprirea mea aici. :)

Da, am înţeles şi eu, dar m-am făcut că nu văd. Sunt o persoană pozitivă, ştii doar. Încerc să acord tuturor prezumţia de „nevinovăţie” :)

Lasă un răspuns

Aşa sunt eu :)

Abonează-te la blog prin e-mail.

Alătură-te altor 38 de urmăritori

Cele mai pufoase fulare!

Câţi au dat click până acum? (din 24.06.2011)

  • 37,634 omuleţi


Înscris pe:

Recomand

Jovis Homemade Beauty